Внутрішні фактори ранжування

Опубликовано

Внутрішні фактори ранжування

Замовляйте SEO сайту у нас

До внутрішніх факторів ранжирування відноситься все, що знаходиться на сайті: тексти, внутрішні посилання, малюнки, теги, заголовки і т. д. Тобто, все те, що доступно вебмайстру для самостійної зміни. Пошукова релевантність інтернет-сторінки безпосередньо залежить від того, наскільки вміло використовуються на сайті внутрішні ресурси.

Схема ранжирування сайту пошуковою системою приблизно така: за запитом ключового слова йде аналіз інтернет-сторінки на предмет його входження. Аналізується розташування ключів в тексті і їх важливість. Кожній ключовій фразі (або слову) на сторінці присвоюється певна вага. Після чого кожен пошуковик за власним алгоритмом вираховує загальну вагу тієї чи іншої інтернет-сторінки в пошуковій видачі.

Як підвищити якість внутрішніх чинників ранжирування сайту?

Якщо говорити про структуру сайту, то її краще не перевантажувати. Непродумана навігація, важка і заплутана структура відбивають у користувачів бажання заходити на сайт і негативним чином впливають на ранжування ресурсу.

  1. Кількість сторінок. Тут діє одне правило: більше — краще. Додавати нові сторінки можна поступово. Пошукова система це сприймає як розвиток ресурсу, що є великим плюсом при ранжуванні сайту. Саме тому так важливо регулярно оновлювати контент, додавати новини, статті, поради, прес-релізи та іншу інформацію.
  2. Головна сторінка повинна бути максимально оптимізована під ключові слова. За статистикою, від 30 до 40% всього пошукового трафіку припадає саме на головні сторінки сайтів.
  3. Наявність підкаталогів. Їх варто використовувати в тому випадку, якщо сайт має більше 30 сторінок. Якщо сторінок менше, розташовувати їх варто в кореневій директорії сайту. Подібні сторінки в пошукових системах ранжуються вище.
  4. Меню навігації. В меню краще використовувати ключові слова на місці посилань, які ведуть на ті чи інші сторінки сайту. Таким чином можна надати їм більшу вагу.

Не менш важливим фактором, ніж структура сайту, є текстове оформлення інтернет-сторінок. На сьогоднішній день пошукові системи віддають перевагу тим ресурсам, де контент максимально корисний для відвідувачів. Але щоб текст був прийнятий пошуковою системою, при його написанні необхідно дотримуватися ряду вимог.

  1. Обсяг. Велику статтю, завдяки випадковим словосполученням, краще видно в пошуковику. Тексту на сторінці повинно бути не дуже мало, але і не повинно бути дуже багато, оскільки великий обсяг слів може відлякати читачів. Тому оптимальним вважається обсяг статті в 3-5000 знаків. І чим більше рідкісних слів і фраз буде зустрічатися в тексті, тим більше видимою сторінка буде в пошуковій системі.
  2. Кількість ключових слів у тексті. Ключ — це саме той запит, який користувач мережі Інтернет вводить в пошуковій системі. І насиченість тексту ключовими словами визначає, чи «вискочить» ваш сайт за запитом користувача в перших рядках пошукової системи. Ключі (як слова, так і фрази) повинні зустрічатися в тексті кілька разів, і їх кількість безпосередньо залежить від обсягу статті. Оптимальною вважається щільність наповнення тексту ключами в рамках 3-7%. Рівень нижчий призводить до того, що пошукова система просто не надає значення ключовим словам, а більш високий рівень ключів на текст загрожує застосуванням фільтрів. Якщо як ключ використовується ціла фраза, то максимального ефекту від її застосування можна домогтися, використовуючи словосполучення в прямому входженні (слова йдуть точно по порядку), а також вживаючи слова з фрази окремо.
  3. Розташування ключових слів і фраз в тексті. Більшу вагу у пошукових систем ключові слова і фрази отримують в тому випадку, якщо вони розташовані ближче до початку інтернет-сторінки. В останньому абзаці вживання ключ теж бажане. Ідеально, якщо ключові фрази і слова будуть рівномірно розподілені по всьому тексту, а не зосереджені в якомусь одному місці. Не допускається використання ключового слова або словосполучення в рамках одного речення. Тому що текст в такому випадку втратить читабельність і буде сприйнятий пошуковою системою як спам. Кожна сторінка сайту повинна бути оптимізована під один конкретний ключ. Допускається наявність ще 2 або 3 споріднених ключових слів, але не більше. В іншому випадку оптимізація не дасть результату.
  4. Стилістика тексту. Оскільки пошукові системи схильні віддавати перевагу текстам, написаним для людей, а не тільки для пошукових машин, то правильне стилістичне оформлення статті буде додатковим плюсом для просування сайту. Використання перерахувань і маркованих списків, заголовків з використанням ключових слів і оформлення їх тегами додасть інтернет-сторінці ваги.
  5. Тег «TITLE». Текст всередині мета-тегу «TITLE» — це свого роду візитна картка сайту. Адже при запиті користувача пошуковою системою буде видаватися цілком вся фраза, вкладена в цей тег. Вона повинна бути максимально інформативною, містити ключове слово або словосполучення, мати розмір 50-90 знаків. Для фрази, вкладеної в тег «TITLE», значення мають всі ті ж параметри, що застосовуються до оформлення текстів: слова, які розташовані ближче до початку фрази, мають більшу вагу; точне входження ключової фрази набагато ефективніше, ніж її застосування, наприклад, у відмінку.
  6. Тег «ALT» допомагає зробити сайт більш зручним для користувача. Він застосовується, коли необхідно задати спеціальний атрибут картинці, яка розташована на сторінці сайту. Якщо картинка з якоїсь причини не відкриється, то на її місці буде розташовуватися «альтернативний текст». Для Яндекса атрибут «ALT» має значення тільки якщо користувач здійснює пошук за картинками. При ранжируванні сторінок він не використовується. Пошуковик Google враховує вміст атрибута «ALT» тільки якщо мова йде про зображення, які є посиланнями.
  7. Посилання. В тексті зовнішніх і внутрішніх посилань теж рекомендується вживати ключові фрази і слова, оскільки вони дадуть хоч і невелику, але перевагу при ранжуванні сайту.
  8. Мета-тег Description не враховується при ранжуванні сайту, але він також важливий при оформленні інтернет-сторінки. Деякі пошукові системи, включаючи Google, в результатах пошуку відображають текст всередині цього мета-тегу. Але тільки тоді, коли в ньому міститься інформація, що повністю відповідає основному тексту. Якщо кілька фраз з мета-тега Description здадуться користувачам більш привабливими, ніж у ваших конкурентів, вони можуть віддати перевагу саме вашому ресурсу.
  9. Мета-тег Keywords, який використовується в тексті для виділення ключових слів, на сьогоднішній день не індексується пошуковими системами. Оскільки вони самі вирішують, яке слово треба вважати ключовим. Але в більшості випадків мета-тег Keywords для оформлення тексту на сайті все ще використовується.

Факторів внутрішнього ранжирування, які враховуються пошуковими системами, на ділі набагато більше. Деякі фахівці в області просування сайтів в топ виділяють до ста позицій. Сьогодні роботи пошукових систем аналізують природність сторінки сайту, оцінюють оптимальне розташування елементів і багато іншого. Формула оцінки релевантності сайту для кожної пошукової системи унікальна і є суворою таємницею.